رویدادها آرشیو خبر ها
از شماره ی 10 تا نابودی ... باید همانند اسطوره ها رفتار کنی

از شماره ی 10 تا نابودی ... باید همانند اسطوره ها رفتار کنی

برای یوونتوسی ها شماره ده ویژگی منحصر به فردی دارد، پوشیدن شماره ای که بر تن هر بازیکن و هر ستاره ای اندازه نیست و باید ویژگی های خاص آن را داشت تا شایسته پوشیدن آن بود. پائولو دیبالا از جمله بازیکنانی ست که توانست رضایت تیفوسی ها را برای پوشیدن شماره ده یووه به دست بیاورد.

 

ستاره ای که هواداران آرزو دارند تا او در قالب بازیکنی ببیند که آینده و خاطره های فراموش نشدنی ای همچون الکس رقم زند، اما او این روزها در حال و هوای خوبی به سر نمی برد، شاید بهتر بگوییم مدتی ست که حال خوشی ندارد و شرایط اش ایده ال نیست اما هنوز تیفوسی ها منتظر بازگشت اش هستند با اینکه هنوز راه زیادی برای رسیدن به الکس و افتخارات او دارد اما برای این گروه او تنها ستاره ای ست که رابطه مشابه عشق میان بازیکن و هوادار را رقم زده و شایسته داشتن دوران باشکوهی همراه یووه است.

 

ولی لحظاتی هستند که بازیکن دچار افت و بحران میشود، بحرانی که می تواند اینده او را تغییر دهد، آسیب دیدگی می تواند یکی از دلایل آن باشد. هشت نووامبر 98 مصدومیت سختی که دوران دشواری را برای الکس دل پیرو در اوج جوانی رقم زد؛ او در اوج دوران بازیگری خود بود اما یک مصدومیت شدید او را یک سال از دنیای فوتبال دور نگه داشت، شاید او هرگز نتوانست آن دل پیرویی باشد که پیش از این مصدومیت سخت بود، ولی بازگشت او همراه شد با لحظات درخشان و فراموش نشدنی ای که مرور آن هنوز برای تک تک هواداران یووه دلنشین است، پس برای دیبالا که با شرایط کم و بیش سبک تری نسبت به آن دوران الکس روبروست نیز امید بازگشت زیاد است.

 

اما اگر او نخواهد هیچ کس نمی تواند به این ستاره آرژانتینی کمک کند. روز گذشته در سالروز تولد الکس دل پیرو اسطوره دوست داشتنی بیانکونری، پائولو دیبالا، جانشین و شماره ده این روزهای یووه که بعد از مدتی با پوشیدن شماره ده یووه که ویژگی های خاصی دارد توانست تیفوسی های بانوی پیر را از داشتن یک شماره ده محبوب بعد از الکس راضی و خشنود کند در پیامی به الکس تبریک گفت و در مقابل دل پیرو نیز بار دیگر از او حمایت کرد و تاکید داشت او نیاز به زمان و تجدید روحیه دارد.

 

تجدید روحیه، نکته مهمی که باید بیش از مشکلات سلامتی و اسیب دیدگی جسمی ای باشد که دیبالا با آن دست و پنجه نرم کرد، الکس به خوبی می داند که بازیکنی با ویژگی های پائولو در چه شرایطی ست و چطور می تواند با از دست دادن اعتماد به نفس و تضعیف روحیه دنیای فوتبالی اش را نابود شده ببیند. او بیش از هر چیزی به روحیه و برگشت اعتماد به نفس نیاز دارد.

 

شاید دیبالا در جهنمی که آن سال الکس در آن گرفتار شده بود، نباشد و کسی نیز انتظار نداشته باشد که در بازگشت اش چندان تغییری در روند تکنیکی او دیده شود اما آنچه که مهم است این خواهد بود که پائولو چندان انگیزه و میلی به بازگشت از خود نشان نمی دهد، نوعی بی علاقگی که می تواند از بی رضایتی او از نوع برخور سران باشگاه برای تمدید قرارداد اش باشد اما اگر او می خواهد روزی هواداران نام او را نیز همانند الکس دل پیرو با شور و اشتیاق بر سر زبان ها بیاورند باید همانند الکس با یووه رفتار کند؛ اسطوره ای که همیشه باشگاه را بالاتر از هر نکته دیگری در نظر گرفت تا نزد بیانکونری های هوادار ماندگار شد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: